tiistai 3. joulukuuta 2013

Tallinnassa

Oltiin sovittu yhteinen reissu ystäväpariskunnan kanssa. Heidän nuorin tyttärensä on meidän kummityttö ja ollaan melko lailla tekemisissä vaikka välimatkaa on Perniöstä Nokialle.

Lauantaina aamulla tuli ensin ikäviä uutisia ja ehdin jo säikähtää että heidän osalta peruuntuu koko keikka. Onneksi huoli oli vähän pienempi mitä alku antoi ymmärtää ja pääsivät tulemaan jo illalla meille. Hetki jaksettiin istua, sitten nukkumaan ja aamulla virkkuina liikenteeseen.

Laivalla keinutti vähän puolimatkassa. Jälkeenpäin kuulimme, että illalla laivat eivät päässeet edes satamaan kovan myrskyn takia....
Söimme buffetissa meriaamiaisen (lue: ähkyksi) ja vierimme tyytyväisinä rantaan.
Hotellihuoneet saatuamme loikimme samointein kaupunkiin etsimään bussia, joka kuljettaisi kauppakeskukseen. Ohjelmassa ankaraa shoppailua....

Rocca al Mare ei pettänyt tälläkään kertaa.
Muutamia hyviä löytöjä, paljon joulujuttuja ja hyvässä seurassa hengaamista. Aamupalan jäljiltä olimme sen verran täynnä ettei nälkä ollut, mutta koska Virossa saa mahtavia leivonnaisia, kahville oli pakkokin päästä.

Limejuustokakkua

Latte ja suklaajuustokakku

Latte vai cappucino?

Marenkiunelma...

Pari hassua sattumaa: jossain Kodumarketissa iskin silmäni katossa roikkuvaan rottinkipalloihin. Näin heti miten hienot niistä saisi tuunaamalla kun laittaisi sisälle sellofaania ja jouluvalot.... ne oli pakko saada. Pasi kysyi myyjäpojalta onko niitä lisää. Myyjä antoi ymmärtää lähtevänsä selvittämään asiaa. Meni 10 minuuttia, jonka jälkeen takahuoneesta tuli nainen. Itse kysyin häneltä, ja hän lähti kassoille päin selvittämään asiaa, jonka jälkeen tuli sanomaan, että ne olisivat ainoat. Kysyin voinko ostaa ne. (Niissä roikkui hintalaput...) Hetken nainen ihmetteli ja lähti sitten kaivamaan tikapuita. Tähän saumaan em. myyjäpoikakin tuli takaisin, oli ilmeisesti käynyt kahvilla ja oli vähän nolona....

Lopputulos oli, että olen kolmea rottinkipalloa rikkaampi. Tuunausta en ole vielä aloittanut... jouluun on aikaa.

Näiden halkaisija on n. 40cm

Illalla lähdettiin vasta syömään. Hotelliin mennessä nälkä jo kaiversikin vatsaa. Mainoslehdestä bongattiin paikka melko lähellä hotellia joten sinne siis...
Pihvipaikka joka ON maineensa veroinen. Todella hyvää ruokaa, asiallinen ja rauhallinen paikka, hyvä palvelu. Suosittelemme: Steak House Liivi.

Seurahan oli siis parasta mahdollista! ♥

Ruuan jälkeen (jälleen ähkyinä) raahauduimme hotellille, jossa otimme vielä lasilliset hotellin aulassa ja kömmimme nukkumaan.

Seuraavan päivän ohjelmassa oli Ülemiste keskus ja sen kaupat. Jalkoja jo painoi, mutta sitkeästi jaksoimme...  Mm. urheiluliike, josta löysin itselleni NE JUOKSUTOSSUT... mutta ei oikeaa kokoa. Vähän tilannetta paikkasi herkullisen kuuloiset vanukasjauheet.
(Syökää te vaan Suomessa niitä pahoja suklaata ja mansikkaa...  mulla on omenakanelia ja mansikka-valkosuklaata, myös mustikkasuklaa ja muita makuja oli tarjolla.)

Laiva lähti 16:30 ja sitä ennen tyhjensimme vielä sataman Rimin suklaasta ja satamassa pari pussia niitä ihania Virolaisia joulumanteleita.

Ihan mahtireissu. On relattu ja shopattu.