perjantai 20. marraskuuta 2015

Hyvä päivä

Satunnaisia hauskoja tapahtumia ja sattumia:

- Mulla on tosi kiva opiskelija. Hän on syventävällä jaksolla ja täysin valmis vaikka tulemaan mulle kollegaksi, niin pätevä. Ihana ohjattava. (Auttaa toipumaan edellisen jättämästä fiiliksestä.....)

- Eilen jälleen TYKSissä luennolla. Hyvä puhuja (kuten muutkin yliopiston puhujat tähän asti) ja mielenkiinto aiheeseen on edelleen kova. Täytyy siirtyä kirjoittamaan seuraavaa työtä pikkuhiljaa.

- Turun reissulla pitkästä aikaa visiitti lapsen luokse. Treffattiin Myllyssä, jossa hän söi ja minä join kahvit, sitten haettiin vielä kassillinen ruokaa ja ajettiin kämpille. Sillä on kaikki niin hyvin. Ilo katsoa ja kuunnella.
Olivat olleet jossain Slushin viereisessä tapahtumassa, minne heidät oli valittu osallistumaan. Viikonlopun koodaustapahtuma ja hyviä kontakteja. Ihanaa kun se on niin innostunut valitsemastaan alasta ja motivoitunut opiskelija.

- Ostin joitain viikkoja sitten puhelimen. Eilen kävi ilmi, että lapsikin on ostanut itselleen uuden. Mulla on nyt todistettavasti erinomainen luuri, pojalla on sama malli. Nauratti. Hän on nimittäin todella tarkka siitä, että puhelin sitten myös toimii, sehän on hänelle työkalu.

- Olen vähän viritellyt jo joulua. Odottaminen on parasta!



Joulusta:
Olen tänä vuonna joulun töissä, kaikki kolme päivää. 
Puhuin asiasta kotona ja kommentit oli luokkaa "jaa, no syödään sitten joku toinen päivä oikein hyvin ja pitkään, eihän se nyt siitä päivästä kiinni ole".... eli ihan kuten ajattelinkin. Edeltävän viikonlopun olen vapailla, joten aikaistamme joulun varmasti syöminkien osalta näin.

Töissä saan kuraa niskaan asiasta taas. Ihmiset ei edes halua ymmärtää. Meille joulu on mielentila, ei päivä kalenterissa. Ainoa asia, jonka mukaan työvuoroja toivoin oli, että saan katsoa kotona joulurauhan julistamisen eli menen iltavuoroon.

Jouluruokia olen vähän jo suunnitellut. Perinteet on ajat sitten paiskattu mäelle, tänä vuonna ehkä taas jotain uutta ja jännää. 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos lämpimästi!! Kiva, kun kommentoit!

Pieni loma, Las Palmas

Oli tosiaan vähän tavanomaista rankempi työputki päällä ja takki alkoi tyhjetä. Onneksi olimme jo sopineet työnantajien kanssa palkattomista...