perjantai 1. kesäkuuta 2018

Tule suvi suloinen....

Kai se sitten on virallisesti kesä, kun koulujen suvivirret jälleen virsutaan ja lapset kirmaavat vapaille.


Kovin on kuivaa. En pysty muistamaan milloin viimeksi satoi. Vaikka maa oli todella märkää talven jäljiltä ja niitä "tulvia" oli metsässä joka reitillä, nyt aivan pölisee.
Niinijoen kokeessa oli juuri edellisellä viikolla palanut pari hehtaaria metsää varomattoman tupakoinnin jäljiltä, että varovainen siellä saisi olla. Täälläkin Luonnonpuistossa ehdottomasti kielletään tekemästä tulta edes ns. nuotiopaikoille (jotka on rautapatoja), mutta aina löytyy se joku urpå, jonka oikeuksia ei voida näin polkea....


Olin ajatellut tässä toukokuun lopulla - kesäkuun alussa vihdoin laittaa kasvihuoneen lopulliseen kesäkuosiin. Vaan miten kävikään?? Kaikki puutarhamyymälät myy ei-oota tomaattien ja kurkkujen suhteen. Jengi hamstrasi kaiken heti vapun jälkeen kun minä tapani mukaan jätin silloin vielä laittamatta. Koska meidän kasvihuonetta ei pysty lämmittämään mitenkään, olen joskus palelluttanut taimet kun hallaöitä yleensä tulee, ja sitten pännii hankkia uudet kalliit turhaan.
Joten voihan höh!!

Emme kyllä ole ehtineet mitenkään laittaa myöskään mun hienosti suunniteltua "ruokapuutarhan puolta" kuntoon. Siellä on yksi vanha omenapuun kanto, mikä pitäisi jyrsiä alta pois, muuten kasvulaatikoita ei saa asiallisesti paikalleen ja ruohonleikkuu on mahdotonta. Huoh!! On niin sellainen olo, että mikään asia ei edisty.
Tästä syystä näyttää siltä, etten saa myöskään avomaankurkkua tai kesäkurpitsaa minnekään, koska ei ole paikkaa....


Terassi sentään on vihdoin puoliksi pesty ja öljytty, ehkä tänään sitten toisen puolen pesu ja viikonloppuna öljyäminen. Hiivatti kun ihmisellä on niin rajallisesti aikaa (ja rahaa)!


Kiva katsoa työtä tekevää miestä...


Tuore öljy pinnassa.
Se on jalan alla kuin silkkiä ja samettia. 
Ah ♥

Pienimuotoista stressiäkin ilmassa.

Ipanahan goes America. Sitten tuossa talven aikana yksi (Penny) mun Jenkkisiskoista kyseli voisiko tulla tyttärensä kanssa käymään elokuussa. Tottahan se kuulosti ihanalta!! Olin heti suunnittelemassa kaikkea kivaa, mitä voidaan tehdä, minulla kun on silloin pätkä lomaa.

Sitten toisen systerin (Darlene) tyttärentytär kyseli voisiko hän tulla kaverinsa kanssa syyskuussa ja asua meillä. No, mikäs siinä, onhan täällä tilaa. Kerroin, että ollaan itse silloin jo töissä, että sikäli on omillaan, mutta mikäs tuollaista teiniä toisaalta pitelisi. Ei se vanhaa tätiä kaipaa seurakseen.

No, eilen sitten vielä yksi sisko (Joni, jonka luokse Ipana menee) laittaa viestiä, että miten olisi, jos he tulisivat juuri viikkoa ennen kuin Ipana lähtee heille. Tällöinkin olen lomalla, mutta jotain omiakin menoja on jo sovittu....

ARRRGGHHH!!
Siis minusta on oikeasti tosi ihanaa ja aivan älyttömän kivaa, että haluavat tulla, mutta että kaikki samana kesänä??!! Ja tää vähän tarkoittaa sitä, että mun kesäloma(t) menee nyt sillä lailla toisten suunnitelmia noudattaessa ja passatessa.
Plus että mun kaikki säästöthän on edelleen kirjaimellisesti sen halvatun kylppärimunaajan taskussa ja olen sikäli melko onnettomassa taloudellisessa kuosissa, ihan hivenen hirvittää.....

No. Lähdetään siitä, että kaikki sujuu.

1 kommentti:

  1. Uskotaan, että kaikki sujuu!!! Penteleen raha, kun se(n puute) hankaloittaa elämää!! Lotto vetämään... (mulla on, ja myös Eurojackpot..)

    Ihana terassi teillä! Voin niin kuvitella mielessäni sen silkin ja sametin jalan alla... mmmmm! ♥ terveisin nimimerkki Terassiton

    Mä en oo tänä(kään) kesänä miettiny noita istutteluja tehdä... Tai kyllä mä aina keväällä ajattelen, että pitäisköhän tehdä jotain, mutta sit aina käy niin, että oho, en tehny mitään. Orvokit on padassa, se saa riittää.

    Aurinkoista viikonloppua sinne! Ei ku sateista ehkä pitäisi jo alkaa toivotella tässä vaiheessa... mut enivei, hyvää viikonloppua!

    VastaaPoista

Kiitos lämpimästi!! Kiva, kun kommentoit!

Virallisesti kevät

Eikös pääsiäinen ole se kevään taittumisen merkki? Ja ainakin, edelleen typerääkin typerämpi tapa, kellojen siirto.  Omalta osaltani jälkimm...